Met de nieuwsmedia vol verhalen over economische ups en downs, is dit een goed moment om uw persoonlijke economie onder de loep te nemen. Ongeacht wat er gebeurt in de wereldeconomie, hoe staat het met uw persoonlijke economie?
Hoe reageert u op het economische nieuws? Als we slecht nieuws horen, rennen onze gevoelens vaak vooruit op ons denken. Neem even de tijd en vraag jezelf af: wat loopt er echt risico voor mij? Als er iets in gevaar is, is het dan echt in gevaar op dit moment, of maak ik me zorgen over een toekomstige mogelijkheid die wel of niet zal gebeuren?
Wees duidelijk over uw persoonlijke economie. Het Breda Nieuws staat vol met wat er met andere mensen gebeurt – uw situatie kan totaal anders zijn. Loopt u een risico in de huidige markt? Als u tevreden bent met waar uw geld nu wordt geïnvesteerd en waar uw hypotheek nu staat, richt uw energie dan ergens anders op. Als u niet tevreden bent, wees dan proactief en begin informatie in te winnen om u te helpen een verandering door te voeren.
Blijf in jezelf investeren. Het volgende jaar hangt veel meer af van wat u doet dan van wat de economie doet.
Wat er in uw bedrijf gebeurt, hangt grotendeels af van de keuzes die u maakt. Vraag uzelf af hoe u uw bedrijf nu kunt verbeteren. En onderneem actie op de antwoorden die naar je toe komen. Het is zo simpel.
Wees duidelijk over uw financiële doelen voor uw bedrijf EN de strategieën die u zult gebruiken om deze te bereiken. Hoop is geen plan.
Onzekerheid activeert een verlangen naar veiligheid en comfort. Landelijk zagen we na 9/11 een grotere nadruk op familie, relaties en verbondenheid met anderen – zelfs met volslagen vreemden. En we beginnen het nu weer te zien.
Onderzoek opnieuw hoe u de producten en mogelijkheden beschrijft die u aanbiedt. Overweeg of u die beschrijvingen kunt aanpassen om aan te pakken hoe ze voldoen aan onze toenemende behoefte aan veiligheid, comfort en verbinding.
Hoe verging het uw bedrijf in het verleden tijdens economische onzekerheid? Besteed wat tijd aan het helder krijgen van feiten versus angsten. Als je tijdens economische neergang niet in de directe verkoop hebt gezeten, zoek dan iemand die dat wel heeft gedaan en vraag hem hoe het was. Wat is er in die tijd met uw bedrijf gebeurd? Hoe reageerden succesvolle consultants? Hebben ze hun strategieën voor het vinden van hostesses of het maken van verkopen veranderd?
Doe niet mee aan de recessie. Je mag kiezen wat je denkt en hoe je handelt. Concentreer u in plaats van u zorgen te maken op wat u doet en bereikt. In plaats van u te concentreren op uw zorgen over de toekomst, richt u zich op wat uw klanten nu willen en nodig hebben. Deel goed nieuws in plaats van slecht nieuws te delen.
Verbeter uw nieuwsdieet. Net zoals het niet goed is voor je fysieke gezondheid om junkfood te eten, is het ook niet goed voor je mentale gezondheid om naar veel negatief nieuws te luisteren. Wat dacht je ervan om meer tijd te besteden aan het luisteren naar je favoriete muziek op de radio of het lezen van boeken met een spirituele of zelfontwikkelingsboodschap? Dat is informatie die u kan helpen.